Kala- ja venesatamat sekä veneenlaskupaikat

Yhdyskuntatekniikka vastaa kunnan ylläpitämien kala- ja venesatamien sekä veneenlaskupaikkojen huollosta.

Sodankylässä on kaksi kalasatamaa, joista toinen sijaitsee Lokan kylässä Lokan tekojärven ja toinen Siltaharjussa Porttipahdan tekojärven rannalla. Kalasatamien kalahallit on tarkoitettu pelkästään kaupallisen kalastuksen käyttöön. Kaupalliseksi kalastajaksi ryhtyvä voi saada kalahallin käyttöoikeuden hankittuaan hygieniapassin ja rekisteröidyttyään kaupalliseksi kalastajaksi ELY-keskuksesta saatavalla lomakkeella. Jokainen huolehtii kaupallista kalastusta koskevista kalastusluvista itse.

Kummassakin satamassa on betoninen veneenlaskuluiska ja laituri. Lokassa on myös vierasvenelaituri.

Virkistyskalastajat voivat ostaa jäähilettä kunnan ylläpitämistä jäähuoneista. Sellaiset sijaitsevat sekä Lokan että Siltaharjun satamien kalahalleissa. Jäämaksu on 5 euroa, ja se maksetaan tekstiviestillä. Tarkempi ohjeistus kohteessa.

Kalasataman asuntovaunu- ja asuntoautopaikat

Kunta vuokraa asuntovaunu- ja asuntoautopaikkoja Lokan ja Siltaharjun kalasatamista.

Lue lisää täältä

Porttipahdan kalasataman kota

Porttipahdan kalasatamassa on kunnan ylläpitämä kota. Kota on rakennettu aallonmurtajalle, josta avautuu loistava järvinäkymä tulistelijoille. Kodan läheisyydestä löytyvät myös polttopuut.