Ohjattu liikunta

Kunnossa kaiken ikää -liikuntaryhmät on tarkoitettu kaikille sodankyläläisille kunnosta ja iästä riippumatta. Ryhmien ohjauksesta vastaavat Sodankylän kunnan liikunnanohjaajat. Täältä löydät tuntikuvaukset ja liikuntakalenterin sekä ryhmiin ilmoittautumislinkin.

Liikuntakalenteri syksy 2022

  • Maanantai

    klo 10.00-11.00 selkäjumppa, Liikuntahalli

    klo 11.30-12.15 vesijumppa, Siilashalli

     

  • Tiistai

    klo 10.00-11.00 kahvakuula, Liikuntahalli

    klo 11.00-12.00 tasapaino, Liikuntahalli

     

  • Keskiviikko

    klo 11.30-12.15 vesijumppa, Siilashalli

    klo 14.00-14.50 venyttely, Liikuntahalli

  • Torstai

    klo 07.00-7.45 aamupump, Tähtikunnan koulu

    klo 13.00-13.45 vesijuoksu, Siilashalli

     

  • Perjantai

    klo 11.15-12.30 omatoiminen kuntosali, Hannuksenkartano

    klo 15.00-16.00 omatoiminen vesijumppa, Siilashalli

Tuntikuvaukset

  • Vesijumppa

    Tehokasta ja monipuolista liikuntaa vedessä! Vesijumppa kuormittaa kehon hengitys- ja verenkiertoelimistöä ja kehittää lihasten kestävyysvoimaa sekä lisää nivelten liikkuvuutta. Kunto kohenee huomaamatta. Vedessä liikkuminen on turvallinen ja kivuton vaihtoehto liikunnan harrastamiseen. Sopii kaikenkuntoisille – ja kokoisille.

  • Kuntosali

    Kuntosaliharjoittelua omatoimisesti.

  • Selkäjumppa

    Sano hyvästit selkäsäryille tai ennaltaehkäise selän kiputiloja ja aloita selkäjumppa! Tällä tunnilla parannetaan selän liikkuvuutta, sekä vahvistetaan keskivartalon lihaksia. Tunnilla treenataan monipuolisesti myös koko kehoa. Tämä jumppa sopii hyvin myös vasta-alkajille. Tunnilla voidaan käyttää erilaisia välineitä apuna tai tehdä harjoitukset oman kehon painolla.

  • Tasapaino

    Tasapainoa ja ketteryyttä kehittävä monipuolinen tunti, jossa pystyt haastamaan itsesi joka kerta.

  • Venyttely

    Perusvenyttelyä rauhallisessa ja rehtireippaassa seurassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa.

  • Vesijuoksu

    Vesijuoksu on hauska ja erittäin tehokas liikuntamuoto. Tunnilla harjoittelemme erilaisia vesijuoksutyylejä ja kokeilemme erilaisia tapoja harjoittaa vesijuoksua. Apuna voidaan käyttää erilaisia välineitä. Vesijuoksu toteutetaan altaan syvässä päässä (syvyys 4m) vesijuoksuvyön kanssa. Vesijuoksu sopii kaikille uimataitoisille.

  • Aamupump

    Lihaskestävyystunti, joka herättää sinut varmasti ja pitää sinut virkeänä koko päivän. Tunnin aikana käytetään tankoa, levypainoja ja kehon omaa painoa. Lyhyessä ajassa pääset tekemään koko kropan treenin tehokkaasti, mutta oman kunnon mukaan – sinä päätät minkä kokoisilla painoilla harjoittelet. Helppoa, tehokasta ja hauskaa.

Kunnossa kaiken ikää -liikuntaryhmien hinnat

  • 50 euron lukukausimaksulla voit osallistua kaikille liikuntatunneille.
  • 35 euron lukukausimaksulla voit osallisua lattiajumppiin tai vesijumppiin.
  • Ryhmäliikuntatunnit laskutetaan jälkeenpäin. Voit myös maksaa Edenredillä, Smartumpayllä, Eazybreakilla tai E-passilla.

Emme hyvitä käyttämättömiä kausimaksuja. HUOM! Syyslomalla ja hiihtolomalla ei ole ohjauksia. Liikuntaryhmät ovat kesätauolla 1.6-30.8.