”Nyt pääsemme viestimään, miksi Sodankylä on meille kaikki” – Sodankylän uusi brändi hyväksyttiin kunnanhallituksessa yksimielisesti
Sodankylän kunnanhallitus hyväksyi kokouksessaan tiistaina 25. helmikuuta kunnan uuden brändiehdotuksen yksimielisesti. Kunnanjohtaja Jari Rantapelkonen kuvaa brändin olevan rohkea ja rehellinen viestinnän ja markkinoinnin työkalu, jonka kautta
Sodankylän vahvuuksia päästään nostamaan esiin.

Kunnanjohtaja Jari Rantapelkonen kuvaa uutta brändiä erityisen rehelliseksi ja erottuvaksi.
–Brändikeskustelu on selvästi ollut sodankyläläisille tärkeä ja tunteita herättävä asia, Rantapelkonen toteaa.
Hän kiittää kaikkia brändiehdotusta kommentoineita ja brändityöpajoihin osallistuneita. Ehdotus on jalostunut käydyn keskustelun myötä. Sodankylä on myös saanut poikkeuksellisen paljon näkyvyyttä sekä erottuu muista kunnista.
Rantapelkosen mukaan Sodankylässä on nyt perusteet lähteä toteuttamaan kunnan viestintää ja markkinointia entistä suunnitelmallisemmin. Tämänpäiväinen kunnanhallituksen päätös on esimerkki rohkeudesta, joka nousee suoraan Sodankylän kuntastrategian arvoista.
–Luotamme aitouteen, emme rakenna brändillämme kiiltokuvaa. Uusi brändi antaa meille kehyksen nostaa esille kuntamme vahvuudet realistisesti ja rehellisesti. Sen kautta pääsemme kertomaan, mikä Sodankylässä on meille tärkeää – miksi Sodankylä on meille kaikki, Rantapelkonen kertoo.
Brändi on ennen kaikkea työkalu Sodankylän kuntaviestinnän ja -markkinoinnin toteuttamiseen. Laajaa keskustelua herättäneen brändi-identiteetin elementit käsittävät bränditarinan, lupauksen/sloganin ja logon. Seuraavaksi Sodankylässä luodaan brändikäsikirja ja viestintäsuunnitelma. Rantapelkonen pitää erittäin myönteisenä, että nyt hyväksytty uusi brändi mahdollistaa siirtymisen brändityön seuraavaan vaiheeseen.
Brändiehdotus palautui marraskuussa kunnanhallituksen päätöksestä takaisin valmisteluun. Valmistelussa brändin logoa muutettiin.
–Brändin hyväksymisen myötä viestinnän ja markkinoinnin peruskivi on nyt valettu. Tämän päälle voimme alkaa suunnitella erilaisia toimenpiteitä, joiden avulla kiinnostusta ja tunnesiteitä Sodankylään luodaan niin uusien asukkaiden, yrittäjien, matkailijoiden kuin kuntalaistenkin suuntaan, kuvaa Rantapelkonen.
Sodankylän brändin uusi slogan on ”Ei kaikille, mutta joillekin kaikki.” Brändin on suunnitellut luova toimisto Diamonds Helsinki.
Voit tutustua uuteen brändiin täällä: SODANKYLÄ_LOGO_SLOGAN_TARINA_KH_140225
Kiinnostuitko? Kysy lisää!
Jari Rantapelkonen, kunnanjohtaja
jari.rantapelkonen@sodankyla.fi
p. 040 615 9880
Tuula Annala, kunnanhallituksen puheenjohtaja
tuula.annala@sodankyla.fi
p. 044 293 4595