Takaisin
 9.4.2021
uutiskuva

Vaihtovuosi Sodankylässä -projektille finaalipaikka kotimaisessa digimarkkinoinnin kilpailussa

​Vaihtovuosi Sodankylässä -vaikuttajayhteistyö on valittu Grand One -digimainoskilpailussa Paras vaikuttajamarkkinointi -sarjan finaaliin. 

Grand One –kilpailussa palkitaan suomalaisia digitaalisen markkinoinnin töitä eri kategorioissa. Kyseessä on merkittävä suomalaisen digimarkkinoinnin kilpailu ja finaalipaikka on huomionarvoinen tunnustus. 

Inari Fernándezin ideoima ja yhteistyössä Sodankylän kunnan kanssa toteuttama Vaihtovuosi Sodankylässä oli ainutlaatuinen ja laajuudessaan ensimmäinen tämän mittakaavan kaupallinen vaikuttajamarkkinointikampanja suomalaisessa kuntamarkkinoinnissa. 65-osainen somerealitysarja ylitti kaikki odotukset. Inari Fernándezin Äidin Puheenvuoro - kanavissa #VaihtovuosiSodankylässä -sisällöt ovat keränneet 50 miljoonaa katselukertaa. 

Vaikuttajayhteistyön sisältöjä seuranneiden tietoisuus So­dan­ky­läs­tä kasvoi merkittävästi projektin aikana. Brändimielikuva Sodankylästä on positiivinen, ja mielenkiinto vierailla tai muuttaa kuntaan kasvoi merkittävästi. (Vaih­to­vuo­si So­dan­ky­läs­sä - seuraajakysely 2020).  

Kuntaan on myös palautteen perusteella muuttanut useita uusia perheitä Vaihtovuosi Sodankylässä -sarjan ansiosta. Onnistuneilla markkinointikampanjoilla voidaankin vaikuttaa positiivisesti kuntaan liittyviin mielikuviin ja sitä kautta muuttoliikkeeseen. 

Grand One –kilpailun voittajat palkitaan 29.4.2021. 

Paras vaikuttajamarkkinointi –kategorian finalistit Grand One –sivustolla: Paras vaikuttajamarkkinointi.   

Vaihtovuosi Sodankylässä -sarja Äidin Puheenvuoron YouTubessa: VAIHTOVUOSI SODANKYLÄSSÄ - 365 DAYS IN LAPLAND (vlogs with english subtitles) 

Vaihtovuosi Sodankylässä -sarjan loppuraportti ja seuraajakyselyn tulokset kunnan kotisivuilla: Vaihtovuosi Sodankylässä -yhteistyö kasvatti seuraajien Sodankylä-tietoisuutta ja paransi mielikuvia kunnan tarjonnasta


Päivitetty: 7.11.2018 22:05