Ohjatut liikuntaryhmät

Liikuntakalenteri, kevät 2021-1.jpg

Terveysliikuntaryhmät - Kunnossa Kaiken Ikää (KKI)

Kunnossa Kaiken Ikää –liikuntaryhmät on tarkoitettu kaikille sodankyläläisille, kunnosta ja iästä riippumatta. Ryhmien ohjauksesta vastaavat Sodankylän kunnan liikunnanohjaajat ja ryhmät pyörivät yleensä klo 8-16 väillä. Ohjatuille ryhmäliikuntatunneille ilmoittaudutaan. Voit ilmoittautua kaikille jumpille saman linkin kautta. Pilatekseen ja verkkojumppiin ilmoittautuminen sekä ohjeet erikseen täällä.

50 euron lukukausimaksulla voit osallistua kaikille liikuntatunneille. 
35 euron lukukausimaksulla voit osallisua kaikille liikuntatunneille, pois lukien vesiliikunnan. 
Ryhmäliikuntatunnit laskutetaan jälkeenpäin,  voit myös maksaa edenredillä, smartumpayllä tai epassilla.

Emme hyvitä käyttämättömiä kausimaksuja.

HUOM! syyslomalla ja hiihtomalla ei ole ohjauksia. Liikuntaryhmät kesätauolla 1.6-30.8

Tuntikuvaukset

Selkäjumppa
Sano hyvästit selkäsäryille tai ennaltaehkäise selän kiputiloja ja aloita selkäjumppa! Tällä tunnilla parannetaan selkärangan liikkuvuutta, sekä vahvistetaan selän ja keskivartalon lihaksia. Tunnilla treenataan monipuolisesti myös koko kehoa. Tämä jumppa sopii hyvin myös vasta-alkajille. Tunnilla voidaan käyttää erilaisia välineitä apuna tai tehdä harjoitukset oman kehon painolla.

Vesijumppa
Tehokasta ja monipuolista liikuntaa vedessä! Vesijumppa kuormittaa kehon hengitys- ja verenkiertoelimistöä ja kehittää lihasten kestävyysvoimaa sekä lisää nivelten liikkuvuutta. Kunto kohenee huomaamatta. Vedessä liikkuminen on turvallinen ja kivuton vaihtoehto liikunnan harrastamiseen. Sopii kaikenkuntoisille – ja kokoisille.

Kahvakuula
Toiminnallisen lihaskuntoharjoittelun tunti jossa käytetään vastuksena ja välineenä yhtä tai kahta kahvakuulaa. Tällä tunnilla harjoitetaan lihaskestävyyttä, voimaa, nopeutta ja saadaan varmasti hiki virtaamaan. Kahvakuulaharjoittelu sopii sekä miehille että naisille, eikä tunnille osallistuminen vaadi aikaisempaa kokemusta kahvakuulaharjoittelusta.

Tasapaino
Tasapainoa ja ketteryyttä kehittävä monipuolinen tunti, jossa pystyt haastamaan itsesi joka kerta.

Venyttely
Perusvenyttelyä rauhallisessa ja rehtireippaassa seurassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa.

Kuntojumppa

Kuntojumppa sopii kaikille tehokkaasta ja helposta jumpasta pitäville. Puolen tunnin mittainen jumppatuokio toteutetaan verkossa teams-ympäristössä, jolloin voit tulla mukaan jumppaan mistä tahansa. Kuntojumppassa mahdollisuus tehdä liikkeitä myös istuen eli toimii hyvin tuolijumppanakin. Hyvää ja hauskaa liikuntaa koko keholle. Jumppaa varten tarvitset tietokoneen ym. mobiililaitteen sekä internet yhteyden, joilla saat yhteyden ohjaajan teamsin välityksellä.

Pilates

Pilates on kuntouttava ja vahvistava liikuntamuoto koko keholle. Sen tavoitteena on kehittää voimaa, liikkuvuutta, tasapainoa ja hyvää oloa. Tunti sopii aloittelijoille, mutta mukaan voi tulla kokeneemmatkin. Ota mukaan oma jumppamatto. Kenkiä ei tunnilla tarvitse. Tuntia ohjaa physiopilateskoulutuksen käynyt ohjaaja.

Kuntosali
Harrastatko kuntosalilla käyntiä vai oletko vasta miettimässä sen aloittamista. Tällä ohjatulla salitunnilla saat opastusta kuntosalin saloihin, olit sitten aloittelija tai kokenut kävijä.




 

Päivitetty: 27.4.2021 18:16

 Ajankohtaista

No content found

 Yhteystiedot

​Liikunnanohjaaja
Jani Uusitalo
p. 0400 257 958

Liikunnanohjaaja/
Liikuntaneuvontahanke
Annukka Moilanen
p. 
040 832 9339​​​

sähköposti: etunimi.sukunimi@sodankyla.fi

Ilmoittaudu ryhmäliikuntaan tästä!