Tapahtuman markkinointi ja viestintä

MSSF_wwwsivulle.jpgTapahtuman markkinointia ja tiedottamista kannattaa suunnitella tarkasti ja laatia hyvissä ajoin tiedotussuunnitelma tapahtumaan. Tapahtuman markkinointi kohdistetaan yleisölle ja tapahtumassa kävijöille sekä yritysyhteistyökumppaneille. Tapahtumasta tiedottaminen on ns. virallisen tiedon välittämistä tapahtumasta.

Tapahtuma tehdään yleisölle ja osallistujille, joten tavoitellun yleisön saaminen osallistumaan tapahtumaan on kriittistä tapahtuman onnistumisen kannalta. Jotta haluttu kohderyhmä tavoitetaan, on tapahtuman tiedottaminen ja markkinointi osattava kohdistaa oikein. Tässä auttaa kohderyhmän etukäteen kartoittaminen. Sen avulla voidaan valita mainontakeino niin, että se täsmää halutun kohderyhmän kanssa.

Markkinointikeinoja kannattaa käyttää samanaikaisesti useampia, niin taataan viestin perille meneminen. Pohdi osa-alueita kysymysten Kenelle? Milloin? Miten?

Tässä esimerkkejä kanavista, joita kannattaa tiedotussuunnitelmassa miettiä:

  • netin tapahtumakalenterit (Lapin Kansa ja Yle Lapin radio)  
  • internet-mainokset (verkkolehdet, blogit, keskustelufoorumit)
  • tapahtuman oma lehti
  • tiedotteet
  • tiedotustilaisuus
  • kutsukirjeet / kutsuvieraskortit
  • myyntikirjeet
  • puhelinmyynti
  • messut
  • näyttelyt
  • muu tiedotus
  • paikallislehtien tapahtumapalstat
  • tapahtuman omat verkkosivut
  • sosiaalinen media: tapahtuman oma Facebook-sivu, Instagram, Twitter, jne.
  • julisteet ja niiden sijoittelu
  • esitteet/flyerit
  • lehti-ilmoitukset
  • tv-mainokset
  • radiomainokset

 

 

Päivitetty 23.11.2015. Ota yhteyttä ylläpitäjään. (linkki palautelomakkeeseen tulossa)

Päivitetty: 17.5.2019 14:57

 Ajankohtaista

No content found

Tiedostot

No content found

Ilmoita tapahtumasta