Ohjatut liikuntaryhmät

liikuntakalenteri kevät 2020_1.png

Kunnossa Kaiken Ikää (KKI) -liikuntaryhmät

Kunnossa Kaiken Ikää –liikuntaryhmät on tarkoitettu kaikille sodankyläläisille, kunnosta ja iästä riippumatta. Ryhmien ohjauksesta vastaavat Sodankylän kunnan liikunnanohjaajat ja ryhmät pyörivät yleensä klo 8-16 väillä. Ohjatuille ryhmäliikuntatunneille ilmoittaudutaan.

50 euron syyslukukausimaksulla voit osallistua kaikille liikuntatunneille. 
35 euron syyslukukausimaksulla voit osallisua kaikille liikuntatunneille, pois lukien vesiliikunnan. 
Ryhmäliikuntatunnit laskutetaan jälkeenpäin,  voit myös maksaa edenredillä tai epassilla.

HUOM! Aivojumppa liikuntahallilla 22.1.2020 ja muuten kevään ajan järjestökeskus kitisellä.


Tuntikuvaukset 

Voima ja liikkuvuus
Nimensä mukaisesti voimaa ja liikkuvuutta kehittävä tunti, mutta samalla sydän ja koko keho saa harjoitusta. Lisäksi ryhti paranee ja mieli virkistyy. Tunnilla voidaan käyttää erilaisia välineitä apuna tai tehdä harjoitukset oman kehon painolla.

Vesijumppa
Tehokasta ja monipuolista liikuntaa vedessä! Vesijumppa kuormittaa kehon hengitys- ja verenkiertoelimistöä ja kehittää lihasten kestävyysvoimaa sekä lisää nivelten liikkuvuutta. Kunto kohenee huomaamatta. Vedessä liikkuminen on turvallinen ja kivuton vaihtoehto liikunnan harrastamiseen. Sopii kaikenkuntoisille – ja kokoisille.

Kiertoharjoittelu
Kiertoharjoittelu eli vanha kunnon kuntopiiri. Helppoa, tehokasta ja hauskaa liikuntaa eri välineitä sekä omankehon painoa käyttäen. Tunti sopii niin konkareille kuin aloittelijoillekkin,koska teet treenin omaan tahtiin.

Kahvakuula
Toiminnallisen lihaskuntoharjoittelun tunti jossa käytetään vastuksena ja välineenä yhtä tai kahta kahvakuulaa. Tällä tunnilla harjoitetaan lihaskestävyyttä, voimaa, nopeutta ja saadaan varmasti hiki virtaamaan. Kahvakuulaharjoittelu sopii sekä miehille että naisille, eikä tunnille osallistuminen vaadi aikaisempaa kokemusta kahvakuulaharjoittelusta.

Aivojumppa

Tällä tunnilla riittää aivopähkinoitä mietittäväksi. Aivojumppa on aivoille yhtä tärkeää kuin lihasjumppa lihaksille. Hyvässä kunnossa pysyäkseen aivot tarvitsevat riittävästi sosiaalista, kiinnostavaa ja haastavaa tekemistä. Tule kokeilemaan ja haastamaan pääkoppasi.

Tasapaino
Tasapainoa ja ketteryyttä kehittävä monipuolinen tunti, jossa pystyt haastamaan itsesi joka kerta.

Venyttely
Perusvenyttelyä rauhallisessa ja rehtireippaassa seurassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa.

Kuntosali
Harrastatko kuntosalilla käyntiä vai oletko vasta miettimässä sen aloittamista. Tällä ohjatulla salitunnilla saat opastusta kuntosalin saloihin, olit sitten aloittelija tai kokenut kävijä.

Vesivoimistelu
Tehokasta ja monipuolista liikuntaa vedessä! Vesijumppa kuormittaa kehon hengitys- ja verenkiertoelimistöä ja kehittää lihasten kestävyysvoimaa sekä lisää nivelten liikkuvuutta. Kunto kohenee huomaamatta. Vedessä liikkuminen on turvallinen ja kivuton vaihtoehto liikunnan harrastamiseen. Sopii kaikenkuntoisille – ja kokoisille. Toteutetaan sekä syvässä, että matalassa altaan päädyssä.

tyky-treenit vol2_2.png

 

Päivitetty: 20.1.2020 16:11

 Ajankohtaista

No content found

 Yhteystiedot

​Liikunnanohjaaja
Jani Uusitalo
p. 0400 257 958

Liikunnanohjaaja/
Liikuntaneuvontahanke
Annukka Moilanen
p. 
040 832 9339​​​

sähköposti: etunimi.sukunimi@sodankyla.fi

Tiedostot

No content found

Ilmoittaudu ryhmäliikuntaan tästä!