Ohjatut liikuntaryhmät


liikuntakalenteri syksy 2020 2-1.jpg

Liikuntapalvelut sodankylä (2)-1.jpg

lempeän liikunnan ilta -1.jpg

Terveysliikuntaryhmät - Kunnossa Kaiken Ikää (KKI)

Kunnossa Kaiken Ikää –liikuntaryhmät on tarkoitettu kaikille sodankyläläisille, kunnosta ja iästä riippumatta. Ryhmien ohjauksesta vastaavat Sodankylän kunnan liikunnanohjaajat ja ryhmät pyörivät yleensä klo 8-16 väillä. Ohjatuille ryhmäliikuntatunneille ilmoittaudutaan. Voit ilmoittautua kaikille jumpille saman linkin kautta.

50 euron syyslukukausimaksulla voit osallistua kaikille liikuntatunneille. 
35 euron syyslukukausimaksulla voit osallisua kaikille liikuntatunneille, pois lukien vesiliikunnan. 
Ryhmäliikuntatunnit laskutetaan jälkeenpäin,  voit myös maksaa edenredillä, smartumpayllä tai epassilla.

HUOM! syyslomalla ja hiihtomalla ei ole ohjauksia. Liikuntaryhmät kesätauolla 1.6-30.8

Tuntikuvaukset

Selkäjumppa
Sano hyvästit selkäsäryille tai ennaltaehkäise selän kiputiloja ja aloita selkäjumppa! Tällä tunnilla parannetaan selkärangan liikkuvuutta, sekä vahvistetaan selän ja keskivartalon lihaksia. Huomioidaan myös muut lihasryhmät, jotka vaikuttavat selän hyvinvointiin. Tämä jumppa sopii erittäin hyvin myös vasta-alkajille. Tunnilla voidaan käyttää erilaisia välineitä apuna tai tehdä harjoitukset oman kehon painolla.

Vesijumppa
Tehokasta ja monipuolista liikuntaa vedessä! Vesijumppa kuormittaa kehon hengitys- ja verenkiertoelimistöä ja kehittää lihasten kestävyysvoimaa sekä lisää nivelten liikkuvuutta. Kunto kohenee huomaamatta. Vedessä liikkuminen on turvallinen ja kivuton vaihtoehto liikunnan harrastamiseen. Sopii kaikenkuntoisille – ja kokoisille.

Kahvakuula
Toiminnallisen lihaskuntoharjoittelun tunti jossa käytetään vastuksena ja välineenä yhtä tai kahta kahvakuulaa. Tällä tunnilla harjoitetaan lihaskestävyyttä, voimaa, nopeutta ja saadaan varmasti hiki virtaamaan. Kahvakuulaharjoittelu sopii sekä miehille että naisille, eikä tunnille osallistuminen vaadi aikaisempaa kokemusta kahvakuulaharjoittelusta.

Tasapaino
Tasapainoa ja ketteryyttä kehittävä monipuolinen tunti, jossa pystyt haastamaan itsesi joka kerta.

Venyttely
Perusvenyttelyä rauhallisessa ja rehtireippaassa seurassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa.

Kuntosali
Harrastatko kuntosalilla käyntiä vai oletko vasta miettimässä sen aloittamista. Tällä ohjatulla salitunnilla saat opastusta kuntosalin saloihin, olit sitten aloittelija tai kokenut kävijä.

Vesivoimistelu
Tehokasta ja monipuolista liikuntaa vedessä! Vesijumppa kuormittaa kehon hengitys- ja verenkiertoelimistöä ja kehittää lihasten kestävyysvoimaa sekä lisää nivelten liikkuvuutta. Kunto kohenee huomaamatta. Vedessä liikkuminen on turvallinen ja kivuton vaihtoehto liikunnan harrastamiseen. Sopii kaikenkuntoisille – ja kokoisille. Toteutetaan sekä syvässä, että matalassa altaan päädyssä.




 

Päivitetty: 24.9.2020 14:09

 Ajankohtaista

No content found

 Yhteystiedot

​Liikunnanohjaaja
Jani Uusitalo
p. 0400 257 958

Liikunnanohjaaja/
Liikuntaneuvontahanke
Annukka Moilanen
p. 
040 832 9339​​​

sähköposti: etunimi.sukunimi@sodankyla.fi

Ilmoittaudu ryhmäliikuntaan tästä!