Ohjatut liikuntaryhmät

Liikuntaryhmät.jpg

Liikuntakalenteri

Liikuntakalenterista löydät Sodankylässä tarjolla olevat ryhmäliikuntatunnit.  

Kunnossa Kaiken Ikää (KKI) -liikuntaryhmät

Kunnossa Kaiken Ikää –liikuntaryhmät on tarkoitettu kaikille sodankyläläisille, kunnosta ja iästä riippumatta. Ryhmien ohjauksesta vastaavat Sodankylän kunnan liikunnanohjaajat ja ryhmät pyörivät yleensä klo 8-16 väillä. Ohjatuille tunneille ilmoittaudutaan. Kaikki KKI:n vuorot löydät liikuntakalenterista.

40 euron kevätlukukausimaksulla voit osallistua kaikille liikuntatunneille. 
25 euron kevätlukukausimaksulla voit osallisua kaikille liikuntatunneille, pois lukien vesiliikunnan. 
Ryhmäliikuntatunnit voi maksaa myös TYKY-seteleillä. 


Tuntikuvaukset 

Bailamama 2baby
Bailamama terveysliikuntakonsepti on suomalaisten liikunta- ja terveysalan ammattilaisten kehittämä ryhmäliikuntatuote kaikille naisille. Sen tavoitteena on aktivoida lantionpohjalihaksia monipuolisesti. Bailamama 2baby on äidin ja vauvan yhteinen menevä ryhmäliikuntatunti. Tehokasta ja palauttavaa liikuntaa sekä lantionpohjan treenejä äidille, samalla tukien vauvan yksilöllistä kehittymistä. Suositusikä vauvalle 3kk-12kk.

Vahva selkä
Tule hakemaan ryhtiä arkeen! Selän hyvinvointiin keskittyvä tunti on suunniteltu niin istumatyöntekijöille kuin aktiiviliikkujillekin. Tunnilla vahvistat selkää ja koko keskivartaloa monipuolisilla voima-, kehonhallinta-, ja liikkuvuusharjoitteilla. Ryhdikäs ja vahva selkä lisää hyvinvointiasi ja ehkäisee selkäkipuja.

Vesijumppa
Tehokasta ja monipuolista liikuntaa vedessä! Vesijumppa kuormittaa kehon hengitys- ja verenkiertoelimistöä ja kehittää lihasten kestävyysvoimaa sekä lisää nivelten liikkuvuutta. Kunto kohenee huomaamatta. Vedessä liikkuminen on turvallinen ja kivuton vaihtoehto liikunnan harrastamiseen. Sopii kaikenkuntoisille – ja kokoisille.

Kahvakuula kuntopiiri
Toiminnallisen lihaskuntoharjoittelun tunti jossa käytetään vastuksena ja välineenä yhtä tai kahta kahvakuulaa. Tällä tunnilla harjoitetaan lihaskestävyyttä, voimaa, nopeutta ja saadaan varmasti hiki virtaamaan. Kahvakuulaharjoittelu sopii sekä miehille että naisille, eikä tunnille osallistuminen vaadi aikaisempaa kokemusta kahvakuulaharjoittelusta. Tunti toteutetaan kuntopiirinä.

Tasapaino
Tasapainoa ja ketteryyttä kehittävä monipuolinen tunti, jossa pystyt haastamaan itsesi joka kerta.

Kehonhuolto
Kehonhuolto lievittää lihaskipuja, nopeuttaa palautumista, lisää liikkuvuutta ja rentouttaa. Tunnilla voidaan käyttää erilaisia välineitä esim. putkirullaa tai palloa. Tämä rauhallinen, miellyttävä ja hyvää tekevä tunti sopii kaikille.

Venyttely
Perusvenyttelyä rauhallisessa ja rehtireippaassa seurassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa.

Kuntosali
Harrastatko kuntosalilla käyntiä vai oletko vasta miettimässä sen aloittamista. Tällä ohjatulla salitunnilla saat opastusta kuntosalin saloihin, olit sitten aloittelija tai kokenut kävijä.

Vesivoimistelu
Tehokasta ja monipuolista liikuntaa vedessä! Vesijumppa kuormittaa kehon hengitys- ja verenkiertoelimistöä ja kehittää lihasten kestävyysvoimaa sekä lisää nivelten liikkuvuutta. Kunto kohenee huomaamatta. Vedessä liikkuminen on turvallinen ja kivuton vaihtoehto liikunnan harrastamiseen. Sopii kaikenkuntoisille – ja kokoisille. Toteutetaan sekä syvässä, että matalassa altaan päädyssä.


Liikuntaneuvonta palvelu

  • Liikuntaneuvonta on maksuton palvelu, joka on tarkoitettu 18-64-vuotiaille sodankyläläisille, jotka liikkuvat terveytensä kannalta riittämättömästi, joille liikunnan aloittaminen on vaikeaa tai jotka eivät ole löytäneet sopivaa liikuntamuotoa itselleen  
  • Mitä liikuntaneuvonta on? 
    - henkilökohtaista opastusta ja neuvontaa liikunta-asioissa 
    - terveyttä edistävän liikunnan esittelyä 
    - sopivan liikkumistavan tai liikuntalajin miettimistä yhdessä ja ohjaamista toiminnan pariin 
    - kunnan tarjoamien liikuntapalvelujen ja -paikkojen esittelyä  
  • Liikuntaneuvonnan puhelintunti  keskiviikkoisin klo 12.00-13.00  
  • Mukaan pääsee ajan varaamalla 

Lisätiedot ja ajanvaraus:
Liikunnanohjaaja, hanketyöntekijä  
Sanna Aho, 040 8329 339, sanna.aho@sodankyla.fi

 

Päivitetty: 10.1.2019 15:19

 Ajankohtaista

No content found

 Yhteystiedot

​Liikunnanohjaaja
Jani Uusitalo
p. 0400 257 958

Liikunnanohjaaja/
Liikuntaneuvontahanke
Annukka Moilanen
p. 
040 832 9339​​​

sähköposti: etunimi.sukunimi@sodankyla.fi

Tiedostot

No content found

Linkit

No content found

 Liikuntakalenteri

​Liikuntakalenterista löytyvät Sodankylässä tarjolla olevat jumpat. Katso tämän viikon tarjonta:

Liikuntakalenteri

Jos haluat ilmoittaa liikuntakalenterissa, ota yhteyttä:
Liikuntaneuvontahanke Annukka Moilanen sähköpostilla yhteydenotto annukka.moilanen@sodankyla.fi