Ohjatut liikuntaryhmät

Liikuntakalenteri syksy 2021.jpg

Tyky-jumppa syksy 2021-1.jpgTyky-jumppa syksy 2021-2.jpg

Ryhmäliikunta

Kunnossa Kaiken Ikää –liikuntaryhmät on tarkoitettu kaikille sodankyläläisille, kunnosta ja iästä riippumatta. Ryhmien ohjauksesta vastaavat Sodankylän kunnan liikunnanohjaajat ja ryhmät pyörivät yleensä klo 8-16 väillä. TYKY-jumppa on tarkoitettu kaikille työikäisille tukemaan työssä jaksamista. Ohjatuille ryhmäliikuntatunneille ilmoittaudutaan.

Kunnossa Kaiken Ikää - liikuntaryhmien hinnat:

50 euron lukukausimaksulla voit osallistua kaikille liikuntatunneille. 
35 euron lukukausimaksulla voit osallisua lattiajumppiin tai vesijumppiin.
Ryhmäliikuntatunnit laskutetaan jälkeenpäin,  voit myös maksaa edenredillä, smartumpayllä, eazybreak tai epassilla.

Emme hyvitä käyttämättömiä kausimaksuja.

TYKY-jumppa 15€/syyskausi. Ei sisälly muiden kausimaksujen hintaan. Maksu; käteinen, edenred, smartum, e-passi, eazybreak

HUOM! syyslomalla ja hiihtomalla ei ole ohjauksia. Liikuntaryhmät kesätauolla 1.6-30.8.

Tuntikuvaukset

Selkäjumppa

Sano hyvästit selkäsäryille tai ennaltaehkäise selän kiputiloja ja aloita selkäjumppa! Tällä tunnilla parannetaan selän liikkuvuutta, sekä vahvistetaan keskivartalon lihaksia. Tunnilla treenataan monipuolisesti myös koko kehoa. Tämä jumppa sopii hyvin myös vasta-alkajille. Tunnilla voidaan käyttää erilaisia välineitä apuna tai tehdä harjoitukset oman kehon painolla.

Vesijumppa
Tehokasta ja monipuolista liikuntaa vedessä! Vesijumppa kuormittaa kehon hengitys- ja verenkiertoelimistöä ja kehittää lihasten kestävyysvoimaa sekä lisää nivelten liikkuvuutta. Kunto kohenee huomaamatta. Vedessä liikkuminen on turvallinen ja kivuton vaihtoehto liikunnan harrastamiseen. Sopii kaikenkuntoisille – ja kokoisille.

Kahvakuula
Toiminnallisen lihaskuntoharjoittelun tunti jossa käytetään vastuksena ja välineenä yhtä tai kahta kahvakuulaa. Tällä tunnilla harjoitetaan lihaskestävyyttä, voimaa, nopeutta ja saadaan varmasti hiki virtaamaan. Kahvakuulaharjoittelu sopii sekä miehille että naisille, eikä tunnille osallistuminen vaadi aikaisempaa kokemusta kahvakuulaharjoittelusta.

Tasapaino
Tasapainoa ja ketteryyttä kehittävä monipuolinen tunti, jossa pystyt haastamaan itsesi joka kerta.

Venyttely
Perusvenyttelyä rauhallisessa ja rehtireippaassa seurassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa.

Pilates

Pilates on kuntouttava ja vahvistava liikuntamuoto koko keholle. Sen tavoitteena on kehittää voimaa, liikkuvuutta, tasapainoa ja hyvää oloa. Tunti sopii aloittelijoille, mutta mukaan voi tulla kokeneemmatkin. Ota mukaan oma jumppamatto. Kenkiä ei tunnilla tarvitse. Tuntia ohjaa physiopilateskoulutuksen käynyt ohjaaja.

Kuntosali
Harrastatko kuntosalilla käyntiä vai oletko vasta miettimässä sen aloittamista. Tällä ohjatulla salitunnilla saat opastusta kuntosalin saloihin, olit sitten aloittelija tai kokenut kävijä.




 

Päivitetty: 23.9.2021 13:36

 Ajankohtaista

No content found

 Yhteystiedot

​Liikunnanohjaaja
Jani Uusitalo
p. 0400 257 958

Liikunnanohjaaja/
Liikuntaneuvontahanke
Annukka Moilanen
p. 
040 832 9339​​​

sähköposti: etunimi.sukunimi@sodankyla.fi

Ilmoittaudu ryhmäliikuntaan tästä!