Ohjatut liikuntaryhmät

Liikuntakalenteri, syksy 2019.png

Kunnossa Kaiken Ikää (KKI) -liikuntaryhmät

Kunnossa Kaiken Ikää –liikuntaryhmät on tarkoitettu kaikille sodankyläläisille, kunnosta ja iästä riippumatta. Ryhmien ohjauksesta vastaavat Sodankylän kunnan liikunnanohjaajat ja ryhmät pyörivät yleensä klo 8-16 väillä. Ohjatuille ryhmäliikuntatunneille ilmoittaudutaan.

45 euron syyslukukausimaksulla voit osallistua kaikille liikuntatunneille. 
30 euron syyslukukausimaksulla voit osallisua kaikille liikuntatunneille, pois lukien vesiliikunnan. 
Ryhmäliikuntatunnit laskutetaan jälkeenpäin,  voit myös maksaa edenredillä tai epassilla.


Tuntikuvaukset 

Bailamama 2baby
Bailamama terveysliikuntakonsepti on suomalaisten liikunta- ja terveysalan ammattilaisten kehittämä ryhmäliikuntatuote kaikille naisille. Sen tavoitteena on aktivoida lantionpohjalihaksia monipuolisesti. Bailamama 2baby on äidin ja vauvan yhteinen menevä ryhmäliikuntatunti. Tehokasta ja palauttavaa liikuntaa sekä lantionpohjan treenejä äidille, samalla tukien vauvan yksilöllistä kehittymistä. Suositusikä vauvalle 3kk-12kk.

Voima ja liikkuvuus
Nimensä mukaisesti voimaa ja liikkuvuutta kehittävä tunti, mutta samalla sydän ja koko keho saa harjoitusta. Lisäksi ryhti paranee ja mieli virkistyy. Tunnilla voidaan käyttää erilaisia välineitä apuna tai tehdä harjoitukset oman kehon painolla.

Vesijumppa
Tehokasta ja monipuolista liikuntaa vedessä! Vesijumppa kuormittaa kehon hengitys- ja verenkiertoelimistöä ja kehittää lihasten kestävyysvoimaa sekä lisää nivelten liikkuvuutta. Kunto kohenee huomaamatta. Vedessä liikkuminen on turvallinen ja kivuton vaihtoehto liikunnan harrastamiseen. Sopii kaikenkuntoisille – ja kokoisille.

Kiertoharjoittelu
Kiertoharjoittelu eli vanha kunnon kuntopiiri. Helppoa, tehokasta ja hauskaa liikuntaa eri välineitä sekä omankehon painoa käyttäen. Tunti sopii niin konkareille kuin aloittelijoillekkin,koska teet treenin omaan tahtiin.

Kahvakuula
Toiminnallisen lihaskuntoharjoittelun tunti jossa käytetään vastuksena ja välineenä yhtä tai kahta kahvakuulaa. Tällä tunnilla harjoitetaan lihaskestävyyttä, voimaa, nopeutta ja saadaan varmasti hiki virtaamaan. Kahvakuulaharjoittelu sopii sekä miehille että naisille, eikä tunnille osallistuminen vaadi aikaisempaa kokemusta kahvakuulaharjoittelusta. Tunti toteutetaan kuntopiirinä.

Tasapaino
Tasapainoa ja ketteryyttä kehittävä monipuolinen tunti, jossa pystyt haastamaan itsesi joka kerta.

Venyttely
Perusvenyttelyä rauhallisessa ja rehtireippaassa seurassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa.

Kuntosali
Harrastatko kuntosalilla käyntiä vai oletko vasta miettimässä sen aloittamista. Tällä ohjatulla salitunnilla saat opastusta kuntosalin saloihin, olit sitten aloittelija tai kokenut kävijä.

Vesivoimistelu
Tehokasta ja monipuolista liikuntaa vedessä! Vesijumppa kuormittaa kehon hengitys- ja verenkiertoelimistöä ja kehittää lihasten kestävyysvoimaa sekä lisää nivelten liikkuvuutta. Kunto kohenee huomaamatta. Vedessä liikkuminen on turvallinen ja kivuton vaihtoehto liikunnan harrastamiseen. Sopii kaikenkuntoisille – ja kokoisille. Toteutetaan sekä syvässä, että matalassa altaan päädyssä.


 

Päivitetty: 22.11.2019 12:57

 Ajankohtaista

No content found

 Yhteystiedot

​Liikunnanohjaaja
Jani Uusitalo
p. 0400 257 958

Liikunnanohjaaja/
Liikuntaneuvontahanke
Annukka Moilanen
p. 
040 832 9339​​​

sähköposti: etunimi.sukunimi@sodankyla.fi

Tiedostot

No content found

Ilmoittaudu ryhmäliikuntaan tästä!